Weersvoorspelling, brrrrrrr. - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu Weersvoorspelling, brrrrrrr. - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu

Weersvoorspelling, brrrrrrr.

Door: Leon Broere

Blijf op de hoogte en volg Leon en Anja

08 September 2014 | Verenigde Staten, Hot Springs

Na de Badlands zijn we op weg gegaan naar Wind-Cave National Park. Onderweg zagen we weer volop wildlife, bizons, Pronghorn antilopen. De prairie dog towns, die we tijdens onze eerdere reizen niet eerder gezien hadden, en nu al in 3 opeenvolgende parken komen we ze nu ook buiten de parken tegen. Honderden en misschien wel meer prairie dogs hebben we al gezien.
Onderweg hebben we eerst weer voor een aantal dagen voedsel ingeslagen en in de liquor store weer wat alcoholische versnaperingen. Uiteraard kregen we die pas mee nadat we middels ons ID hadden aangetoond dat we oud genoeg zijn.
Na een paar honderd kilomter bereiken we Wind Cave National Park. De temperatuur ligt weer tegen de 30 graden, wat ons doet besluiten hier ook gelijk maar een plaatsje te zoeken op de Elk Mountain camp ground. Vervolgens naar het visitor centrum waar we gelijk een tour geboekt hebben voor het bezoeken van de caves (grotten). Lekker nog even terug naar de camping waar we in het zonnetje hebben zitten genieten. Dit kan overigens nu nog, later in de week, woensdag/donderdag, is voor dit gebied een passage van een extreem koud front afgekondigd, temperatuur overdag 2 graden en sneeuwval, s’nachts -8 graden. Brrrrr.
Een erfenis die we nog hebben uit Canada en Theodore Roosevelt National Park zijn de muggen bulten. De muggen zijn ondertussen verdwenen, maar de jeukende bulten nog niet. Over een paar dagen zijn we daar ook vanaf!
s’Middags de grotten bezocht, truitje aan vanwege de temperatuur, het gangenstelsel hier is vele tientallen mijlen groot, jaarlijks worden er nog nieuwe delen ontdekt. Een 0,5 mijl van de grotten hebben we gezien tijdens de tour van 5 kwartier onder leiding van een ranger. Altijd leuk om te zien, maar niet echt ons ding. Het is allemaal zo statisch.
Daarna weer lekker terug naar de camping en in de fire-pit lekker vuurtje gestookt en de plannen voor de dag van morgen besproken. Gezien de weervoorspelling hebben we toch maar besloten het programma iets aan te passen en 1 a 2 dagen korter in deze omgeving te blijven. Uiteraard willen we wel alles zien, dus dat betekent alles proberen te doen in de komende 2 dagen. We hebben besloten vroeg te bed te gaan en morgen bij het aanbreken van de dag, 6 uur, direct op pad te gaan om wildlife te spotten en via Custer State park, Mount Rushmore en mogelijk ook nog Crazy Horse te bezoeken.
Welterusten!

• 12 September 2014 - 09:14

Emmy:

ID laten zien voor drankjes dat was wel nodig ja, en nu zitten jullie in de kou maar hier schijnt de zon lekker
    groetjes van Diezeltje

Tags: Wind Cave