Afscheid van Grand Teton - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu Afscheid van Grand Teton - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu

Afscheid van Grand Teton

Door: Leon Broere

Blijf op de hoogte en volg Leon en Anja

16 September 2013 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vanmorgen werden we wakker met de zon strak aan de blauwe hemel. Qua weer hebben we tot nu toe veel mazzel gehad. Nadat we opgestaan waren hebben we op de camping nog ontbeten en het verslagje van gisteren nog getikt, daar was gisterenavond niets meer van gekomen omdat de accu van de laptop leeg was en na 20 uur op de camping het aggregaat niet meer aan mag. Daarna de was en de strijk weggewerkt, het afvalwater gaan lozen en vers water getankt. Daarna weer de gebruikelijke beker koffie en warme chocomel gehaald en we konden op weg.
Als eerste reden we weer naar het visitor center in Moose omdat de wifi daar perfect werkt. We hebben nog een aantal foto’s geupload, speciale aandacht graag voor de profielfoto. Natuurlijk ook nog het verslagje van gisteren en de foto’s zodat we (en jullie ook) weer helemaal up to date zijn.
Om 13 uur reden we in Moose weg op weg naar Madison in Yellowstone national park. De Tetons lieten zich nog even van hun beste kant zien door bij dit prachtige weer ook hun toppen aan ons te tonen, weliswaar met een wolkenband er omheen. Onderweg zagen we ook nog een osprey met prooi en de gebruikelijke kudde bizons en tientallen pronghorn gazellen.
Bij het vertrek uit dit park trokken we samen de conclusie dat dit een ontzettend mooi park is, veel divers wildlife en niet zo massaal bezocht.
De ranger bij de ingang van Yellowstone wist ons al te melden dat er op de campground in Madison nog voldoende vrije plaatsen waren, maar dat het nog wel anderhalf uur rijden was. Onderweg kwamen we langs geijsers bassins en onder andere Old Faithful die we morgen gaan bezoeken.
We kwamen rond half vier op de camping in Madison aan. Op de camping maar gelijk voor 2 nachtjes gereserveerd. Verder de middag lekker in het zonnetje gezeten en gekeken hoe een Amerikaan zijn RV (zo groot als een touringcar) tegen een boom aan parkeerde.
S’avonds nog naar een presentatie geweest over de voedsel keten en de positieve rol van de herintroductie van de wolf in Yellowstone in 1998 op de flora en fauna in dit park. Nooit begrepen dat zijn invloed zo groot kon zijn.

Kilometers gereden: 205 (2489)
Kilometers gewandeld: 0 (82,2)
Wildlife: +50 pronghorn antilopen, +100 bizons

• 18 September 2013 - 16:56

Diede:

Echt een prachtige profielfoto. Hij lijkt echt sprekend.