2 uur wachten - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu 2 uur wachten - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu

2 uur wachten

Door: Leon Broere

Blijf op de hoogte en volg Leon en Anja

14 September 2013 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vanmorgen op ons gemakkie opgestaan. Om goed 9 uur verlieten we de camping in Grant village. Eerst even een beker koffie en warme chocomel gehaald voor onderweg. Het leek ons verstandig om toch een politierapport te hebben van het spiegel incident, met name voor de verzekering. Dus op naar het rangerstation waar de nodige verklaringen zijn vastgelegd, foto’s zijn gemaakt van de camper en er een officieel case nummer is toegekend. Na deze formaliteiten op naar het volgende nationale park Grand Teton, wat eigenlijk direct ten zuiden van Yellowstone ligt. Een uurtje rijden en je bent er.
Net na binnenkomst van het park zagen we al 2 herten, white tailed deers. Bij de entrance van het park hadden we de informatie krant in ontvangst genomen. Nadat we deze bekeken hadden leek de camping bij Colter Bay de beste optie. Daar naar toe gereden, waar we weer een prachtig plaatsje hebben geboekt voor 2 nachten. Op de camping eerst gebruncht want de maagjes begonnen te knorren.
’s Middags het eerst naar het visitor centrum om ons te laten adviseren over wandelingen en de beste plekken om wildlife te spotten. Ook hebben we daar nog een film bekeken over Grand Teton. Daarna zijn we het park gaan verkennen via de John D. Rockefeller jr. memorial parkway en Teton park road.
Bizons en pronghorn antilopen waren weer prominent aanwezig. Bij Moose kruiste we de Snake River en daar zagen we wat mensen staan kijken. Camper geparkeerd, fotocamera gepakt en er op uit.
Aan de overkant van de Snake River lag een bull moose (eland) met een enorm gewei. Even verderop stond een Moose koe met kalf te grazen. 3 mooses bijeen. De koe met het kalf lieten zich goed fotograferen. De bull lag half verscholen in het struikgewas. 2 uur hebben we staan wachten tot meneer eens ging staan. Wat een kolossaal beest met een gigantisch gewei. Na de nodige foto’s zijn we vertrokken richting camping. Onderweg nog genoten van de mooie landschappen, de Teton op de achtergrond met de valleien van de Snake River waar de eerste herfstkleuren hun intrede al doen. Prachtig! Op de camping nog een wasje gedaan, lekker gegeten, genoten van de foto’s, kortom relaxed.
Morgen wandelen in de buurt van Jenny lake.

Kilometers gereden: 207 (2160)
Kilometers gewandeld: 0 (68,7)
Wildlife: 3 moose, 3 elks, 2 white tailed deers, 1 blauwe reiger, +10 pronghorn antilopes +100 bisons

• 16 September 2013 - 12:47

Diede:

Wauw, mooie foto's!

• 16 September 2013 - 18:09

Antoine:

Als ik de Foto van deze bull zie, lijkt het me dat het de moeite van het wachten waard geweest moet zijn. Mooi op beeld gevangen zo.