Free Upgrade - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu Free Upgrade - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu

Free Upgrade

Door: Leon Broere

Blijf op de hoogte en volg Leon en Anja

02 September 2013 | Canada, Waterton Lakes

Na een wat onrustige nacht, vanwege de jetlag, zijn we in het Best Western Freeport Inn hotel eerst lekker gaan ontbijten. Lekkere omeletjes van de omeletbar en zelfgebakken wafels. Dat deed ons goed.
Om 9 uur gebeld hoe laat ze ons op zouden komen halen om ons naar West Campers te brengen. Rond half 11 was het antwoord. Tot die tijd lekker in het zonnetje voor het hotel gezeten.
Klokslag half 11 kwam men ons ophalen. Het was een klein half uurtje rijden naar het station waar we de “van”, die we besteld hadden op konden halen. Op het station aangekomen werd eerst al het papierwerk in orde gebracht en kregen we te horen dat de “van” wat kuren vertoonde en dat we een free upgrade kregen naar een ander model. Anja zag de bui al hangen, want die had al gezien wat er buiten klaar stond. We hadden bewust voor een “van” gekozen omdat die lekker compact is, en je er makkelijk mee kunt manoeuvreren en alle bergpassen mee mag rijden, bepaalde passen mag je namelijk niet rijden als de lengte van het voertuig boven de 20 feet (+/_ 7 meter). De free upgrade die we meekregen was maar liefst 32 feet (+/- 11 meter) lang. 400 PK en achter 1 as met 4 wielen. Dit alles om het manoeuvreren makkelijker te maken. Okay we moesten het er mee doen, klagen hielp niet, een kleiner model was niet beschikbaar, en we kregen toch een “free upgrade” dus……….
Ooit heb ik wel eens nagedacht om m’n vrachtwagen rijbewijs te gaan halen, het is echter wel bij die gedachte gebleven. Ik kan nu in ieder geval wel dat waar ik ooit over nagedacht heb in de praktijk brengen. Om jullie een idee te geven wat het verschil is tussen de “van” die we besteld hadden en de camper die we nu meekregen hebben we een foto gemaakt van de huisvesting van onze buren en die van ons. Voor de goede orde de achterste camper is de onze.
Maar goed wij op weg, eerst even boodschappen doen, tanken en naar de liquid store voor de alcohol en wij op weg. Het was ondertussen 14 uur en we hadden nog zo’n 300 kilometer voor de boeg. De rit verliep prima, vooral veel graanvelden gezien, enkele roofvogels, een white tailed deer (hert) en veel Canadezen die in tegenovergestelde richting reden naar huis, het was namelijk het einde van hun lange weekend met Labour day.
Tegen zessen kwamen we aan op de Townsite camping in Waterton Lakes National Park, “The place where the prairies meet the mountains”. Ons geïnstalleerd, gegeten en rondje over de camping gedaan. We hebben al veel gezien bij de Amerikanen, auto’s, boten en motoren achter de camper. Maar je eigen helikopter….. veel gekker moet het niet worden, maar die combinatie staat hier op de camping (zie foto).
Morgen gaan we echt op pad, de natuur in, wandelen en hopelijk wildlife spotten want daar komen we voor: zwarte beren, grizzly beren, coyotes, wolven, bizons, elanden, ………….

Kilometers gereden: 314
Wildlife: white tailed deer, roofvogels

• 04 September 2013 - 16:03

Diede:

HAHA, erg grappig om te lezen dat jullie eerst naar de liquid store voor alcohol gaan en vervolgens de weg op gaan. Enfin, ik hoop dat jullie af en toe een vino op mij drinken.
    Wel bizar trouwens dat jullie ineens een enorme RV hebben. Hij lijkt op de gene waarmee we door Amerika gereisd hebben. Hopelijk deze keer wat minder schade (kijk dus uit voor elektriciteitspalen en schotels op het dak).