Prachtige dag! - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu Prachtige dag! - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu

Prachtige dag!

Door: Leon Broere

Blijf op de hoogte en volg Leon en Anja

03 September 2013 | Canada, Waterton Lakes

Voor vandaag hadden we eigenlijk een wandeling op het programma staan naar Goat Haunt, echter vanmorgen besloten we vandaag toch eerst de Red Rock Parkway te gaan rijden en van daar uit wat kortere wandelingen te gaan maken. De Red Rock Parkway is de enige van de 2 parkways die open is. De Akamina Parkway is nog steeds gesloten omdat in het voorjaar hele stukken weg zijn weggespoeld door hevige regenval.
We reden eerst de hele parkway af tot aan de Red Rock Canyon. Daar hebben we eerst een kortste wandeling gemaakt door de Canyon en vervolgens zijn we een korte hike gaan maken naar Blakiston Falls. Mooie watervallen, doch niet echt spectaculair. Vervolgens op de weg terug met de camper zagen we auto’s stil staan. Iedereen keek dezelfde richting op. En ja hoor, daar was hij al. De eerste zwarte beer, we zagen hem in een flits, weliswaar op grote afstand, maar toch. Hij was in de bossages verdwenen en kwam nog een keer heel even kort in het zicht. Nog even afgewacht maar hij liet zich niet meer zien. Een eindje verder gingen we naar de trailhead van de hike naar Crandell lake. We keken nog een keer terug op de berghelling waar net die beer zat en daar was hij weer om vervolgens weer te verdwijnen en even zo goed weer te voor schijn te komen. Zo hebben we in een half uur tijd 3 keer dezelfde beer gespot.
Vervolgens zijn we op pad gegaan voor een wandeling van een kleine 10 km naar Crandell lake. Bijna geen mens gezien onderweg. Het was naar het meer toe een pittige wandeling steeds bergop. Dus voor het eerst deze vakantie rode koppies en natte ruggen. Dan plotseling links van ons in de bossen staat een moose (eland), heel indrukwekkend en uniek om mee te maken. Hij hield ons scherp in de gaten, toch lukte het om enkele foto’s te maken. Dit maakte onze dag zeer succesvol en deed ons direct de zware inspanning vergeten. Verder naar het Crandell lake waar we even van de stilte en het uitzicht hebben genoten om vervolgens weer via hetzelfde pad terug te keren. Onderweg zagen we nog een bizondere hoen, wat ik nog niet precies heb kunnen thuis brengen. Wat een bizondere wandeling!
Op weg terug nog even bij het visitor centrum gestopt om te informeren of er een dokter in de buurt te vinden is. M’n oren zitten namelijk al 3 dagen dicht, het is niet pijnlijk, maar comfortabel is het ook niet. Helaas, de dichtstbijzijnde dokter is te vinden op een half uur rijden. We kijken het nog maar ff aan.
S’avonds op de camping werden we nog verrast door 3 mule deers (herten) die hier rustig op de gazons lagen.
Prachtige dag geweest!

Kilometers gereden: 38 (352)
Kilometers gewandeld: 10
Wildlife: zwarte beer, moose, 3 mul deers, 10+ squirels

• 04 September 2013 - 16:11

Diede:

Wauw, gaaf dat jullie nu al een beer gezien hebben. Hopelijk staat er nog meer wildlife op het programma!
    Succes met de oortjes.

• 04 September 2013 - 23:04

Eric En Emmy:

nog een grotere 'van' kon niet zeker, Leon veel kauwen en slikken om de oortjes terug open te maken.
    nog veel plezier
    groetjes E en E

• 05 September 2013 - 14:33

Bertrand:

dat van die oren is niet zo erg ,er zit toch geen luisteren in