Zeik nat - Reisverslag uit East Glacier Park, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu Zeik nat - Reisverslag uit East Glacier Park, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu

Zeik nat

Door: Leon Broere

Blijf op de hoogte en volg Leon en Anja

06 September 2013 | Verenigde Staten, East Glacier Park

Vanmorgen waren we al weer vroeg uit de veren. Omdat het meertje waar we gisteren de moose hadden gezien zo kort bij de camping lag hadden we besloten voor ons vertrek hier nog een keer naar toe te gaan. We hadden namelijk gehoord dat er ook een Moose koe met kalf komt. Al voor achten reden we de camping af naar de parking. Vandaar uit op pad naar Fisher Cap lake (zo heet het meer dus). Helaas er was niets te zien. Zo blijkt maar weer dat je de mooiste wildlife spots doet als je het niet verwacht, wildlife laat zich namelijk niet plannen. Wel zagen we in de verte weer 2 white mountain sheeps, waarschijnlijk dezelfde als gisteren.
Na de wandeling een beker koffie en warme choco gekocht voor onderweg en op weg naar onze volgende bestemming in Glacier national park, St. Mary. Onderweg hebben we bij een view point nog wel even zitten ontbijten. Om goed half 10 stonden we al op de camping St. Mary. Op deze camping zouden volgens de ranger dagelijks beren komen, dus we zijn gewaarschuwd.
Op de camping hebben we voor het eerst de generator gebruikt om de batterij van de laptop op te laden. Daarna heb ik nog wat verslagen in zitten tikken en zijn we naar het visitor centrum gegaan om o.a. te informeren of er in St. Mary ergens wifi beschikbaar was. Dat bleek niet zo te zijn, wel zagen we bij een zaakje een bord staan met internet. 3 dollar voor een kwartier. Op zich prima, maar de verbinding was zo traag dat ik al een kwartier nodig had om een word documentje te uploaden. Dus vandaar dat jullie het even zonder foto’s moeten doen.
Anja wilde ondertussen ook de boodschappen aanvullen wat goed gelukt is in de lokale supermarket. Op de camping aangekomen hebben we een paar uurtjes relaxed gedaan. Maar halverwege de middag zijn we toch nog even de beentjes gaan strekken. De trail heet Beaver Pound. Niet zo gek lang, zo rond de 5 kilometer. Onderweg alleen een kikker, 2 spechten die een boom van onder tot boven op insecten doorzochten en een wespennest in een boom gezien. Halverwege de wandeling ging het onweren, dus moesten we de regenkleding aantrekken, het viel er op een gegeven moment met bakken uit. De beverburcht hebben we wel gezien, de bevers niet, die vonden het te hard regenen. Terug bij de camper aangekomen waren we zeik nat. Dan komt 1 van de voordelen van de camper om de hoek kijken, je bent in 5 minuten omgekleed.
In de zon reden vervolgens nog naar Rising Sun op de Going to the Sun road. Verder mochten we niet omdat voertuigen langer dan 7 meter deze pas niet mogen rijden. En die van ons is……… 11 meter lang.
Op de camping nog wat gelezen, geborreld, gegeten en naar het verhaal van de ranger geluisterd en als laatste dit verslag nog getypt.
Een beer hebben we vandaag niet gezien ondanks dat ik met black berries nog een voedselspoortje richting onze camper had gelegd…………..

Kilometers gereden: 68 (563)
Kilometers gewandeld: 6 (40)
Wildlife: 2 white moutain goats, kikker, 3 ground squirels

• 08 September 2013 - 13:53

Diede:

Haha, gek dat je bent met je voedselspoortje! Hopelijk lukt het om binnenkort wat foto's te uploaden.

• 09 September 2013 - 19:55

Antoine:

Klein campertje, dus niet.....11 meter voor met zijn tweetjes....... Echt Amerikaans ......BIG