Het was het waard - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu Het was het waard - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Leon en Anja Broere - WaarBenJij.nu

Het was het waard

Blijf op de hoogte en volg Leon en Anja

10 September 2013 | Verenigde Staten, Gardiner

Op het moment dat ik dit verslag zit te typen zie ik de maan al aan de licht bewolkte hemel verschijnen. We staan ondertussen weer op een andere camping in Yellowstone park, de camping genaamd Slough Creek is gelegen in de Lamar Vallei. Een vallei waar veel wildlife gespot wordt en daarom zullen we hier ook een aantal dagen gaan verblijven. Op deze camping zijn overigens maar 29 plaatsen beschikbaar en daar hebben wij er eentje van. Lekker midden in de natuur aan een riviertje met schitterende uitzichten en als je het wilt kun je de stilte horen.
Onderweg naar deze camping vanmorgen zagen we al ons eerste hert en kwam er net als gisteren over de weg een kudde bizons ons tegemoet, daarnaast zagen we ook nog 6 Pronghorn antilopen.
Op de camping hebben we eerst lekker ontbeten en een bakkie gedaan. Aan het eind van deze morgen hebben we de wandelschoenen weer aangetrokken en hebben we de Slough Creek loop gelopen. Eerst bergop dan een vallei in waar een kreek doorheen stroomt, lekker genieten. Op een gegeven moment zagen we in de verte een bizon, dat was voor Anja het signaal om aan te geven dat we ver genoeg gelopen hadden en terug moesten keren. Na wat moed verzameld te hebben besloot ze toch mee door te gaan. De bizon heeft ons waarschijnlijk niet gezien en bleef op grote afstand. In de kreek zagen we mooie forellen zwemmen in kraak helder water. Hier zie je ook veel vliegvissers die proberen deze forellen te vangen. Op de heen weg zag ik overigens ook nog een pink dikke slang weg schieten. De weg terug was minder bergop dus veel minder inspannend.
Op de camping aangekomen nog even lekker in het zonnetje geborreld en wat gekletst met de Amerikaanse buren. “Where are you from” vragen ze allemaal. Overdag is het hier overigens zonnig en rond de 25 graden, ’s nachts is het onder het vriespunt!
Van een ranger hadden we op het informatie Center in Mammooth al gehoord dat je voor 8 uur op de camping moest zijn voor een plaatsje. Van Mammooth naar Slough Creek is ook nog een uurtje rijden, dus liep vanmorgen om 5:30 uur de wekker af zodat we om 6 uur konden vertrekken. We waren rond 7:30 uur op de camping en hadden ……….. het laatste plaatsje. 1 van de 29. Maar het was het waard!

Kilometers gereden: 44 (1412)
Kilometers gewandeld: 9 (54,5)
Wildlife: 1 white tailed deer, 6 Pronghorn antilopes, 1 slang, forellen, 100 bisons

• 13 September 2013 - 20:56

Diede:

Fijn dat jullie een plek bemachtigd hebben!